Γνωρίζετε να ψάχνετε στο Google, αλλά η μηχανή αναζήτησης έχει κάποια κρυφά μυστικά που μπορούν να σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα αν τα ανακαλύψετε. |
![]() |
Η αλήθεια είναι πως πληκτρολογώντας απλές λέξεις στη μηχανή αναζήτησης του Google μπορείτε να βρείτε οτιδήποτε κι αν ψάχνετε. Ωστόσο υπάρχουν τεχνικές και μυστικά, που αν τα ανακαλύψετε, μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα των αποτελεσμάτων σας, αλλά και να σας βοηθήσουν με χρήσιμες πληροφορίες. Και κάπως έτσι κάνετε το άλμα από αρχάριοι σε προχωρημένους χρήστες του Google. |
1. Θέλω αποτελέσματα με το «ένα» και το «δύο», αλλά όχι το «τρία» |
Πως θα μπορούσατε να ψάξετε για εικόνες από γάτες και σκύλους, αλλά όχι κι από… πρόβατα; Τόσο το Google, όσο και οι υπόλοιπες κυρίαρχες μηχανές αναζήτησης, υποστηρίζουν πια αυτό που λέμε Boolean logic. Με άλλα λόγια, σας επιτρέπουν να κάνετε κάτι σαν μαθηματικές πράξεις με τις ίδιες τις λέξεις που δηλώνετε στην γραμμή αναζήτησης τους, για να ορίσετε τί ακριβώς αποτελέσματα θέλετε να σας δώσουν. Για να γίνει πιο κατανοητό αυτό, θα πρέπει να δούμε κάποια παραδείγματα. Έστω, λοιπόν, πως όπως αναφέραμε, ψάχνουμε για εικόνες από γάτες και σκύλους, αλλά όχι και από πρόβατα. Για να το δηλώσουμε αυτό στο Google search, μπορούμε να του γράψουμε: |
2. Θέλω αποτελέσματα με το «ένα» ή το «δύο» και όχι το «τρία» |
Δίνοντας την παραπάνω αναζήτηση, θα παρατηρήσετε ότι επειδή έχουμε δύο λέξεις “με συν”, και τις γάτες, και τους σκύλους, το Google θα δώσει προτεραιότητα στα αποτελέσματα που συμπεριλαμβάνουν και τα δύο μαζί σε εικόνες. Ίσως να θέλαμε να το διατυπώσουμε λίγο διαφορετικά: μας αρέσουν οι εικόνες με γάτες και σκύλους, αλλά δεν θέλουμε υποχρεωτικά να υπάρχουν ταυτόχρονα στις ίδιες εικόνες και γάτες και σκύλοι. Ψάχνουμε ή για το ένα, ή για το άλλο, αλλά σίγουρα όχι… για εικόνες με πρόβατα. Έτσι, μάλλον θα ήταν πιό σωστό να δηλώσουμε στο Google ότι ζητάμε: 3. Αναζήτηση για φράσηΈστω πως ψάχνετε για μια συγκεκριμένη φράση. Αν και το Google Search είναι αρκετά “έξυπνο” ώστε να μετακινήσει προς την κορυφή των αποτελεσμάτων όσα εμπεριέχουν τις λέξεις που του δηλώσατε ως φράση, αυτό συμβαίνει μόνο αν η φράση είναι αρκετά δημοφιλής, ώστε να μπορεί να αναγνωρίσει και το ίδιο το Google την ύπαρξη της. Όπως μπορείτε να δείτε, όμως, αν η φράση δεν είναι αρκετά δημοφιλής, ή αν δεν υπάρχουν αρκετά αποτελέσματα για αυτήν, το Google δεν ψάχνει και παρουσιάζει αποτελέσματα για την φράση, αλλά για την κάθε λέξη αυτόνομα. Για να την αναγκάσετε να της ψάξει ως φράση, θα πρέπει να τις δηλώσετε εντός εισαγωγικών. Αν δηλαδή ψάχνετε για τον... Superman, με τη φράση “άνθρωπος από ατσάλι”, θα πρέπει να την εισάγετε ακριβώς έτσι στο Google, μαζί με τα εισαγωγικά της: 4. Ψάξε μόνο σε αυτό το siteΈστω πως τα αποτελέσματα που ψάχνετε βρίσκονται σε ένα συγκεκριμένο site. Το γνωρίζετε ότι βρίσκονται εκεί, απλά δεν μπορείτε να τα εντοπίσετε εύκολα, και το ίδιο το site δεν σας παρέχει δυνατότητα αναζήτησης ή η αναζήτηση που παρέχει δεν έχει επιτυχία. Αρκεί, λοιπόν, να επισκεφθείτε τo Google και αφού εισάγετε τι θέλετε να βρείτε, να καταλήξετε δηλώνοντας το site στο οποίο θέλετε να το αναζητήσετε, με τη μορφή “site:<site>”. Για παράδειγμα, αν αναζητάτε μια κάρτα γραφικών με το GTX-780 Ti της NVIDIA στο you.gr, μπορείτε να γράψετε: 5. Πράξεις |
Το πιο απλό που μπορείτε να κάνετε στο πεδίο αναζήτησης του Google είναι… πράξεις. Ναι, σωστά διαβάσατε. Αντί να ψάχνετε για την εφαρμογή της αριθμομηχανής ή για κομπιουτεράκι, πληκτρολογήστε απ' ευθείας αυτό που θέλετε. Για παράδειγμα: 6. ΜετατροπέςΑν θέλετε να βρείτε σε πόσα ευρώ αντιστοιχούν τα 500 δολάρια, δεν υπάρχει λόγος να ψάχνετε για διαφορές συναλλάγματος και να βγάζετε κομπιουτεράκι. Απλά εισάγετε στο Google: 7. Ο καιρός σε κάθε πόληΝαι, όπως καταλάβατε, το Google μπορεί να σας πει και τον καιρό. Και μάλιστα, σε οποιαδήποτε πόλη απλά πληκτρολογώντας: 8. Τα πάντα για τους celebrity και όχι μόνοΑν πληκτρολογήσετε στο Google “Harrison Ford”, θα καταλάβει πως το πιθανότερο είναι ότι ψάχνετε τον διάσημο ηθοποιό, και όχι κάποιον... συνονόματο του, με αποτέλεσμα να διαμορφώσει ανάλογα τα αποτελέσματα του για να σας παρουσιάζει πρόσθετες πληροφορίες για αυτόν, όπως την φιλμογραφία του και ένα μίνι βιογραφικό του. 9. Μόνο αρχεία στα αποτελέσματαΑν θέλετε τα αποτελέσματά σας να περιλαμβάνουν μόνο αρχεία συγκεκριμένου τύπου, δεν έχετε παρά να το δηλώσετε στο Google και αυτό θα «υπακούσει». Για παράδειγμα, πληκτρολογώντας: 10. Χαμένοι στη μετάφραση;Γιατί να μεταβείτε στη μετάφραση του Google (translate.google.com) αφού μπορείτε να μεταφράσετε λέξεις ή φράσεις απ' ευθείας από το πεδίο αναζήτησης; Ακολουθώντας τη δομή «translate to <language> <φράση>», το Google θα εμφανίσει τη μετάφραση στο πρώτο αποτέλεσμα. Για παράδειγμα πληκτρολογήστε (αν και στα ελληνικά δεν έχει μεγάλη επιτυχία): |